مصاحبه آرشیو خبر ها
استراتژی فنی یووه زیر بار انتقادات صریح و سنگین آریگو ساكـــی

استراتژی فنی یووه زیر بار انتقادات صریح و سنگین آریگو ساكـــی

آریگو ساكی سرمربی سابق آتزوری و باشگاه‌های میلان، پارما و اتلتیكو مادرید در بخشی از یادداشتی كه برای روزنامه La Gazzetta dello Sport نوشته، ضمن بیانِ صریح و منتقدانه برخی از نقاط ضعف‌ و قوت یووه در این فصل، شانس كسب عنوان نخست در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان توسط بانوی‌پیر را اندك دانسته است.

 

یوونتوس در دیدار خسته‌كننده سوپر كوپا ایتالیا خیلی زود از عطش افتاد و تاكتیك عقب‌نشینی و ترس را در پیش گرفت. شیوه‌ای كه نظیرش را در ماه‌های اخیر بارها دیده‌ایم. بیانكونری‌ها در این فصل تیمی بسیار پر تحرك در تمام خطوط هستند كه تنها نقطه ضعف‌شان فروكاستن سریع میل‌شان به حفظ تیم برتر بودن در زمین است.
با اینكه آنها این فصل یك تیم عالی را در اختیار دارند اما در بسیاری از بازی‌هایشان محتاطانه بازی‌ می‌كنند و همین موضوع نیز باعث شده شمار منتقدان بر خلاف نتایج و انتظارها افزایش پیدا كند.
برای تیمی كه پیروزی و بردن یكی از شعارهای همیشگیِ تیفوسی‌هایش در ورزشگاه است و ویژگی‌هایی همچون شجاع بودن در زمین و زیبا بازی كردن اهمیتی به مراتب هم‌ردیف با قهرمانی در ایتالیا دارد، دور شدن از خواستِ هواداران یك ریسك پر خطر است.
یووه باید روی خط دفاعی‌اش یك بازنگری و توجه ویژه‌ داشته باشد. نقطه قوتی كه سالهاست به آن می‌نازد تبدیل به پاشنه آشیل شود. با این حال بانوی‌پیر در حمله خطرناك و قدرتمند است و اكتفا كردن به استراتژی حداقل تلاش و حداكثر نتیجه دستاوردی جذاب (دست‌كم برای طرفدارانش) محسوب نمی‌شود.
سبك‌ بازی یووه در این فصل چشم‌اندازی روشن برای موفقیت در رقابت‌های اروپایی نشان نمی‌دهد. معتقدم شانس یووه در مقابل تیم‌های قدرتمند حال‌حاضر اروپا برای فتح لیگ قهرمانان كمتر است. امیدوارم این تنها نظر من باشد و پیش‌بینی و تحلیلم اشتباه باشد.

 

آریگو ساكیِ 72 ساله یكی از سرشناس‌ترین مربیان تاریخ فوتبال ایتالیا است و در كنار چهره‌های نام‌آشنایِ دیگری همچون: مارچلو لیپی، جووانی تراپاتونی، فابیو كاپلو، كارلو آنچلوتی، روبرتو مانچینی، كلودیو رانیه‌ری و... یكی از مربیان برگزیده در تالار مشاهیر مربیگری فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) محسوب می‌شود. او كه تا پیش‌ از آغاز مربیگری در فوتبال تنها سابقه بازی به عنوان یك فوتبالیست پاره‌وقت در یك باشگاه آماتور را داشت و در بیشتر اوقات در یك كفش‌فروشی مشغول به كار بود در اواسط دهه 80 میلادی با قهرمان كردن پارما در رقابت‌های سری C پایه‌گذار و معمار دوران درخشش این تیم در سالهای بعد بود. او همچنین با میلان ویترینی از افتخارات و قهرمانی در رقابت‌های سری A، سوپركوپا ایتالیا، لیگ قهرمانان اروپا، سوپركاپ اروپا و جام بین‌قاره‌ای را به‌ دست آورد و همراه با تیم ملی ایتالیا نیز نایب ‌قهرمان جام‌جهانی 1994 آمریكا شد. ساكی یكی از برترین مربیان تاریخ فوتبال جهان به انتخاب ماهنامه انگلیسی «World Soccer» است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: